måndag 28 januari 2013

Kyckling nuggets med basilika sås

Jag hade torsdagsmiddagen förra veckan och blev så himla sugen på att göra egna kyckling nuggetsså roade mig med att laga till dem på onsdagen och sedan åt vi upp nästan alla i torsdags! =)

Jag hade några kvar igår, så tillsammans med basilika såsen (hemgjord), sallad och lite potatissallad så blev det en jättebra middag! =)

Nu finns det en utmaning på CDAC som heter Anything Goes/Allting funkar, så tänkte eftersom att jag gjort mina nuggets och såsen själv så ska jag lägga in dessa bilder som ett bidrag dit! =)

Entering my homemade chicken nuggets and basil sauce into CDAC's Anything Goes Challenge! =) Will try and translate the recipe or you can click above on "kyckling nuggets" for the swedish recipe! =)



7 kommentarer:

  1. Oh this looks SO YUMMY! The photo is making me hungry! LOL! Thanks for sharing!

    SvaraRadera
  2. YUM!!!! Oh this looks just fabulous! And the field greens salad looks delicious too! Thank you so much for sharing these at CDAC for the Anything Goes Challenge. :)
    -Shelly
    Shelly's Images.com

    SvaraRadera
  3. Men så gott det låter, vi har gjort själva med och det är enorm skillnad på egna och färdigköpta. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Gusingen vad gott det ser ut.
    Bra att du kan vara med på CDAC och tävla.
    Här töa det mycket igår. Nu ligger det runt nollan i morse när jag var ute ½6 var det bara is att gå på.
    När jag slutade med tabletterna så lag jag pengar i en burk när jag gick och handla, summan var den som godiset skulle ha kostat om jag köpt det. Var bra med den penningburken för att se vad mycket jag lag ut på godis. På den tiden är 15 år sen köpte jag kläder för dom pengarna istället och garn blev det oxå.
    Aj, inte bra att bihålorna är bråkiga med dej. Gissa om jag kommer att sakna min nässköljare nu.
    Igår kväll försökte jag sticka några varv på mönstret men att kika på tv och räkna maskor gick inte så bra.
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Det ser verkligen gott ut. Jag har aldrig gjort nuggets, men det är nog värt att pröva. Det är alltid bäst med hemlagat! Kramar

    SvaraRadera
  6. Ser riktigt smaskigt ut, kan man få recept?

    SvaraRadera