tisdag 13 september 2011

Svär många långa fula ord

Här sitter jag och ser på Rizzoli & Isles som jag spelade in i söndags när jag hör ett konstigt ljud, trodde först att det var mitt ljus som fräste men insåg att det droppar från taket... jippie eller inte! =( 
Droppade rakt ned på min tv, så den har åkt på golvet och tack å lov så hade ljusfatet samlat upp det mesta av vattnet, tror inte att det var mycket som hamnade i min lilla tjocktv som tur var!
Så nu är tv-bänken täckt med sopsäckar, en trasa suger förhoppningsvis upp det som hann bli blött och hinken och plastbunken klarar förhoppningsvis det som faller under natten!
Jag kommer att ringa kvartersvärden det första jag gör imorgon bitti, detta var verkligen inte nåt jag hade väntat mig!





11 kommentarer:

  1. Tack! Och tack för överraskningen, jag blev superglad :D Tänkte lägga upp det i bloggen och länka till dig så fort jag blivit frisk :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också men blir nog en dag till i soffan imorgon. Ja jag blev jätteglad :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj då inte bra att de läcker in men tur att du hann märka de före de kom in för mycket vatten

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, då förstår jag ditt kraftfulla språk! Nej, jösses inte väntar man sig något sådant! Kramiz

    SvaraRadera
  5. God morgon. Hoppas du får rätsida på det. Vi fick det kl 21 när det blev här. Tog jättelång tid innan allt blev klart. Kram

    SvaraRadera
  6. MAn får väl stå ut med att det häller ner utomhus... Men inne.... TA fram den arga rösten när du ringer!!!!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Fy fasen vilken upptäckt. Ser ut som dom gjort något i taket förut där dropparna är.
    Hoppas dom får ordning på ditt tak fort.
    Kunde du sova inatt?
    Kul när man kan shoppa hemma.
    Har skallebank men det är bihålorna som ställer till det.
    Posta stämplarna igår.
    Ha det bra.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  8. Good luck with the roof repairs Elenor..At least it was not over your computer..Loz

    SvaraRadera
  9. FY, så eländigt! Du ska ha avdrag på hyran tycker jag. Du kan inte ha det så. Det kommer mer regn - jag lovar! Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  10. Oj, inte kul alls. Rizzoli och Isles kollar jag med.

    SvaraRadera
  11. =( inget kul det är väl bara o fixa med en gång ju! ....

    SvaraRadera