tisdag 16 augusti 2011

Michelle Perkett Studio "Vintage"

Time for a new challenge at Michelle Perket Studio and this time the theme is "Vintage", one of the hardest things for me still, but I used a napkin for the background and glued it to a harder paper with decoupage glue, then added lace and two brads I got in a packag this summer! 
The image I used is "Fairy bridesmaid" and I colored her with H2O's and the skintones are with my vanilla promarker! The crown, the dress and the rose got a little glossy accents added to them! =)
Don't forget as always to use one of Michelle digital stamps for the challenge to be elgible for the prize! =) 





6 kommentarer:

  1. Elenor this is such a great creation for the vintage challenge!!!! Love it - so cute and the lace is perfect!!

    SvaraRadera
  2. Vilket näpet, fint kort!
    Nu strax dags för andra arbetsdagen...inte alls dumt att komma in i vanliga rutiner igen! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Hoppas du har haft en bra sommar.
    Fina fynd du gjorde på Panduro.
    Håller tummen så du vinner i tävlingen.
    Så kul att se alla fina kort du gör.
    Jag har inte gjort många kort i sommar.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  4. Härligt att arbetsdagen gick bra, innesittardagen erbjöd soffa och lite film och det var skönt, men idag är det sol så jag skall ta och bege mig ut :) Ha en fin arbetsdag. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej på dig vännen!
    Nu var det ett bra tag sen puh vad tiden går fort! Hoppas du har det bra och mår bra:)

    Gillar kortet du har gjort det är verkligen gulligt:)

    Jag har haft helt underbara dagar med mina nära och kära ifrån Norge:) Har helt å hållit prioriterat dom, vet jo inte när vi ses och träffas igen nästa gång!

    Har fått många underbara bilder som jag kan titta på och även minnen. Har haft det helt toppen med lilltjejen och resten av familjen:) Det har varit super mysigt och jag har njutet i fulla drag

    Nu ska jag titta runt här på allt det underbara du har lagt ut under tiden som jag har varit borta och njuta av allt ögongodis som du bjuder på:)

    Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

    SvaraRadera