lördag 26 februari 2011

Onsdagsmiddag, dans och helgen

I onsdags var det dax för mig att bjuda på middag och jag hade ju redan planerat vad så det var skönt, marinerade kyckling på tisdagskvällen! När jag kom hem på onsdag dukade jag bordet och började sedan med maten, stekte kycklingen och wokgrönsakerna, lade nudlarna i blöt och sedan rörde ihop allt, blev en överfull stekpanna och sedan kom middagsgänget!
Alla kom, J hade försökt ringa och säga att han kom också, men min telefon var på ljudlös så hörde inget men maten räckte ändå, det var helt tomt när vi hade ätit klart! Bjöd även på tunnbrödet jag bakade i bagarstugan och det fick godkänt!

Våra middagar är alltid roliga, vi kom in på en massa olika samtalsämnen och K hade fått uppleva en mugg med ett udda innehåll i som petade henne på näsan, mer säger jag inte! Så fort något blev för mycket så började M fråga om vi sett på sport... finns ingen annan gång då sport kommer upp, jag är nog den största sportnörden av oss alla, följer skidor slaviskt!

Igår var det dax för dans, Expanders spelade på Ersboda FH och det var rätt jämt med folk i början men sedan så poppade det upp en massa tjejer, men fick dansa ändå och valde att stå de väldigt snabba låtarna, orkade inte riktigt, förkylningen är fortfarande kvar. A kom på dansen, inte sett henne på ett bra tag så det var skoj!

Annars är det en ganska så lugn helg, har varit och storhandlat med syster, morbror och kusinen idag, så nu är kyl och frys fulla med saker, bla Ektröms kladdkaka som jag blev utvald att testa via Smartson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar