tisdag 4 januari 2011

Swapkort teknik för januari

Nu är det dax att göra swaps till yahoogruppen "justcards" som jag är med i och vi fortsätter med alfabetet och det är jag med på + teknikkortet för denna gången. Tekniken vi ska använda denna gång kallas för "Brick Wall" dvs stenvägg och här finns en länk till den hos Splitcoaststampers!

De har en steg för steg beskrivning och en video som man kan kolla in, jag anväde mig av båda. Jag tog mitt motiv och skar ut remsor som var 1,5 cm breda, sedan delade jag dem i bitar på 2,5 och 1,5 cm bredd, som jag sedan placerade omlott på kortet och dekorerade lite.

Då jag inte kan visa kortet förrän mottagaren får det så ska jag se om jag kan göra ett till, ev ikväll!

Varje månad kan man vara med i månadens swaps/kortbyten och ofta finns det en med goodiebag tema. Stående delar i den är alfabetsswap och teknikswap, sedan beroende på årstid så kan det var påsk, alla hjärtans dag eller julkort, kan också vara ett monokromatiskt kort, dvs i olika toner av en färg, tex brunt.

Så det är alltid lika spännande att se vad det blir för olika teman och tekniker som gäller för varje månad, nu är jag bara med i två denna gången pga lite krass inkomst efter sjukskrivningen, men nästa månad hoppas jag kunna vara med på fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar