söndag 30 januari 2011

Dax att sova - uppdaterad m bilder på maten

Det var en trevlig danskväll igår om än inte alla favoriter där och trots killöverskott så fick jag stå, då blev jag tjurig och orkade inte bjuda upp de som bara stod och hängde runtomkring mig heller!

Idag har mamma, syster och jag varit och sett på Änglagård 3, tycker att den var bra och rolig! Efter det gick vi till mamma och fikade gott fika från Finas!Läste lite och sedan bar det av till middag på Le Garage, bra service och ett bra välkomnande!

Maten var helt underbar, tog lite foton med mobilen men har inte hunnit ladda in dem ännu, så bilder kommer senare! Vi åt nästan samma saker, detta var förrätterna:

Syster och jag

Soupe à l’oignon
Gratinerad löksoppa med Comte och brödkrutong


Mamma


Terrin de canard confit
Confiterad anklår med syltad lök och cornichoner

Varmrätt

Jag och syster

Pot au feu de poisson
Fisk och skaldjursgryta

Mamma
Choucroute garnie
Syrad kål med långkokt griskind, rökt sidfläsk, vår egen korv och ekologisk dijonsenap

Efterrätt

Mamma och syster

Tarte tatin
Karamelliserad äpplekaka


Jag

Crêpe suzette
Flamberade pannkakor med
apelsin (som serverades i stekpanna men den bilden blev jättesuddig så tog en bild när jag lagt upp det på tallriken)

Efter det åkte vi hem till mamma, drack te och såg på finalen i Fångarna på fortet, skidlandslaget vann men det var ganska jämt!

Promenderade hem efter det och det var skönt trots att det blåser som tusan ute, hade mot, med och sidovindar + lite småhalt ute!

Nu ska jag sova, bilder på mat + bilderna på Phooka vinsten kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar